Wasdroger oorzaak van brandje in meterkast | Hoogvliet

HOOGVLIET – Vrijdagavond 24 oktober werd de brandweer rond 19:30 uur met spoed gealarmeerd voor een woningbrand aan de vleugel.

Ter plaatse was een jongen man van 12 jaar met zijn vrienden thuis aan het spelen toen ze beneden in de gang een harde knal hoorde. Toen ze gingen kijken bleek er brand te zijn in de meterkast waar de wasdroger en wasmachine staan. De jongen is naar de buren gerend en die hebben de brandweer gebeld.

De brandweer had na ongeveer een kwartiertje de brand geblust en heeft de rest van de woning nog gecontroleerd of de brand niet was doorgeslagen naar een verdieping er boven.

De brand is ontstaan in de wasdroger die de bewoners net 2 dagen geleden gekocht hadden. Salvage zal de woning schoonmaken en onderdak voor de bewoners regelen.

Foto’s: Kevin Schenk

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.